Прямоточний
повітряно - реактивний двигун - це безкомпресорний повітряно - реактивний двигун, в
якому процес згорання та розширення пального відбувається в прямоточному
(наскрізному ) каналі. За устроєм це найпростіший у класі повітряно -
реактивних двигунів.
Застосування
конкретно ППРД доцільне в апаратах з надзвуковими швидкостями польоту
(стискання зростає і витрата пального зменшується )
Історія
створення
Двигун був
вперше запатентований у 1913 році Рене Ледюком (франція)
В 1937 році француська влада замовила Рене зконструювати цей двигун і вже 19 листопада 1946 року відбувся перший в історїї політ апарату на ППРД .Оскільки цей тип двигунів має велику затратність його не використовують у літальних засобах , а активне використання йде у одноразових снарядах і крилатих ракетах. Вже у 1957 році побудовано перші крилаті ракети на цьому типі двигунів , але вони мали невелику точність, але це було виправлено вже у 1960. Зараз поширеними представниками цього двигуна є крилаті ракети П-800 оникс і П-270 москіт.
Будова
(Схема ППРД на рідкому паливі малюнок взятий з wikipedia.org)
1) повітря яке надходить
2) основне цінтральне тіло
3) вхідний пристрій
4) форсунка з паливом
5) камера згорання
6) головне сопло
7) реактивний струмінь
схема теплопаливного ППРД (малюнок взятий з wikipedia.org)
Цикл
- Повітря поступає зі швидкістю польоту під вхідний пристрій двигуна, там воно загальмовується ( на виході з вхідного пристрою), при вході в камеру згоряння робочого тіла має максимальне на всьому протязі двигуна тиск. його кінетична енергія перетворюється у внутрішню , через це зрозтає тиск і температура.
- Стисле повітря в камері згоряння нагрівається за рахунок окислення. В неї подається в неї палива.
- Потім повітря ,спочатку звужуючись в соплі, досягає швидкості звуку, а потім розширюючись - надзвукову, робоче тіло прискорюється і закінчується зі швидкістю більшою, ніж швидкість зустрічного потоку, що і створює реактивну тягу.
ККД
Застосування
Неефективність ППРД на малих швидкостях польоту робить його практично неприйнятним для використання на пілотованих літаках, але для непілотованих бойових, крилатих ракет одноразового застосування літаючі у діапазоні швидкостей де число маха рівне від 2 до 5 ,завдяки простоті будування ,дешевізні і надійності він вартий уваги .ППРД використовується у літаючих мішенях. Основним конкурентом цього типу двигуну є реактивний двигун.
Джерела
1) http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%BE-%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D1%83%D0%BD
2)
http://znaimo.com.ua/%D0%9F%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%BE-%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D1%83%D0%BD
3)
http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%BE-%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D1%83%D0%BD
Комментариев нет:
Отправить комментарий